2013 m. rugsėjo 10 d., antradienis

Jurgis Kunčinas "Tūla"

Puslapių skaičius: 233 psl.

Leidykla: Tyto alba, 2007m.

Iš kur gavau? Iš bibliotekos.

Mano įvertinimas: 5/5.

Sveiki, sveiki, sveiki! Turbūt pirmiausia reiktų save stipriai sugėdinti už tai, kad apleidau skaitymą. Net nežinau, kas man pasidarė paskutinį vasaros mėnesį, turbūt į duris buvo pasibeldę neskaitaidieniai. O dabar dar ir mokykla atima daug laiko. Liūdžiu, bet rašau ne tam, kad pasiguosčiau, o tam, kad papasakočiau, kokią pirmąją knygą, po tokio ilgo laiko, pagaliau perskaičiau. :) Knyga iš privalomosios literatūros, bet tikiu, kad jei ji ir nebūtų privaloma, ją bučiau skaičiusi. Juk tiek daug puikių atsiliepimų apie ją girdėjau! Ir ne veltui.

Kartais man atrodo, kad tave, Tūla, aš pats susigalvojau – iš tikrųjų tavęs nė nebuvo. Susikūriau iš oro, vandens, dumblių, žiežirbos ir negarsaus grumėjimo už Vilniaus kalvų. Arba: esu tau dėkingas, kad tik vieną savaitę mudu gyvenom kartu, kad toji savaitė atstojo – man, žinoma, tik man! – ilgus metus. Juk dar tada, jai vos pasibaigus, aš su siaubu suvokiau, kad tavęs, Tūla, man stigs ilgai, gal net visą likusį gyvenimą, netgi anapus gyvenimo, kur šiandien taip smalsiai ir godžiai vis dažniau krypsta mūsų, laikinųjų, akys.

Knygą pradėjau skaityti su šiokia tokia baime, bijojau, kad jos nesuprasiu ir bus labai sunkiai skaitoma. Pradžia nebuvo lengva. Turbūt kaip ir daugelis knygų, kol įsibėgėji. Beeet kuo toliau tuo įdomiau. Išties, pirma kart skaičiau apie tokią nuoširdžią, kvailą, rimtą, nepaprastą meilę. Pamilti vos per keletą dienų ir skausmingai mylėti visą gyvenimą. Tai meilė! Ir daug gražesnė už tas visas romantikos perspaustas istorijas. Skaičiau ir jaučiau kažką tikro, nė trupučio nepagražinto ir...gėrėjausi. Didžiavausi, kad šį kūrinį parašė lietuvis. Ir pykau, ir džiaugiausi, ir  liūdėjau kartu. Tikrai, rekomenduoju labai labai!
Manau, kai lietuvių kalbos pamokose pradėsime šį kūrinį nagrinėti viskas pasidarys dar aiškiau. :)

2 komentarai:

  1. Sveikinu perskaičius šią knygą! Smagu, kad ji tau labai patiko :) Ji mano planuose taipogi :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Tikiuosi, Vivija, jog ir tau ji patiks! :)

    AtsakytiPanaikinti