2016 m. rugpjūčio 1 d., pirmadienis

Émile Zola "Moterų laimė"

Šis romanas mane lydėjo į dviejų mėnesių praktiką Turkijoje, pasirinkau šią knygą visai atsitiktinai, nes buvo viena iš lengvesnių, mažesnių, tai reiškia, puikiai telpančių į laisvą kamputį lagamine.

Knygoje pasakojama apie visai kitą kraštą nei viešėjau aš. Čia veiksmas vyksta XIX amžiaus pabaigos Paryžiuje, madų sostinėje, kur parduotuvė pavadinimu "Moterų laimė", vadovaujama jauno, protingo ir sumanaus savininko, vis plečiasi ir iš rinkos veja mažesnes įmones. Į visą šį sudėtinga ir dažnai atšiaurų mados pasaulį patenka vargšė, gyvenimo nuskriausta Deniza, kuri privalo išsilaikyti dėl dviejų broliukų, kuriuos augina viena. Taigi, knyga pasakoja apie likimo nuskriaustą merginą, kuri yra drąsi ir sugeba įveikti visus gyvenimo siųstus iššūkius.

Ši knyga yra klasikos kūrinys, kuris turėjo mane nunešti į buvusius laikus, parodyti visai kitokį pasaulį. Taip ir buvo, tik, manau, kad knyga būtų geriau susiskaičiusi, jei aš būčiau buvusi ne saulėtoj ir karštoj Turkijoj, o Paryžiui arba bent Lietuvoje. Kadangi aš atostogavau, man reikėjo lengvo atostogų romano, kuris neįpareigotų ir lengvai skaitytųsi, taip nebuvo, tačiau tai jau ne autoriaus, o mano klaida renkantis. Nesakau, kad "Moterų laimė" yra sudėtinga knyga, kuriai reikia didelio susikaupimo, ne. Bet tai tikrai slogesnis, sudėtingesnis romanas, nei kiti, skirti būtent atostogoms ir nerūpestingam laiko leidimui.

Be to, knygoje man buvo šiek tiek per daug mados namų, parduotuvių skyrių ir pačio parduotuvės plėtimosi aprašymų, nes tuo metu žmonių išgyvenimai ir jausmai buvo lyg nustumti į šoną, o vienu metu, skaitant knygą, net pasigedau keleto veikėjų, apie kuriuos jau senokai autorius nei žodžio nebuvo parašęs. Atrodo, kad buvo norima parodyti tą galybę, kurią turėjo ši parduotuvė, ne tik nusmukdyti šalia gyvuojančias parduotuvės, bet ir paveikti moteris taip, kad jos atsiduotų savo nežabotiems jausmams pirkti  ir švaistyti pinigus negalvojant.

Negaliu teigti, kad knyga mane sužavėjo, tikėjausi kažko geriau, bet,manau, kad mėgstančioms madą, meilę ir geras pabaigas knyga patiks.

Mano įvertinimas: 3/5.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą