2018 m. vasario 5 d., pirmadienis

Maja Lunde "Bičių istorija"


Pasirodžius šiai knygai, daugelis skaitytojų socialiniuose tinkluose ja labai susidomėjo. Nežinau kodėl, bet didelė dalis norėjo ją perskaityti, įsigyti arba sužinoti kokia yra nuomonė žmonių, jau spėjusių tai padaryti. Tačiau atsiliepimų apie šį romaną skaityti teko mažai. Ar toks staigus ir didelis susidomėjimas knyga taip pat staiga ir išnyko?

Mane pačią ši knyga traukė dėl bičių. Man tai nepaprasti sutvėrimai - gražūs, paslaptingi ir protingi. Toks mažytis padarėlis darantis tiek daug. Jau ir anksčiau skaičiau kelias knygas susijusias su bitėmis - "Paslaptingas bičių gyvenimas", "Bitininko duktė". Be to, pieva su aviliais, malonus dūzgimas ir medus man verti kažko nepaprasto. Na, kol kas tiek apie mano simpatijas bitėms, daugiau apie pačią istoriją.

Knygoje pasakojami trijų skirtingų laikotarpių įvykiai. 1852 m., Anglija, mokslininkas Viljamas skendi neviltyje, jaunystėje taip siekta karjera senokai buvo pamiršta dėl kasdieninių rūpesčių buityje, kurių netrūko po santuokos ir gausaus būrio vaikų gimimo. Padėti išsikapstyti iš depresijos gali tik jo mintyse gimusi ir nurimti neleidžianti idėja - sukurti visiškai naujo tipo bičių avilį. Kitas laikotarpis - 2007 m., JAV, bitininkas Džordžas puoselėja ekologišką bitininkystę ir visas savo jėgas skiria ūkiui, tačiau nusistovėjusią gyvenimo tvarką sujaukia netikėtai visame žemyne pradėjusios nykti bitės. Ir paskutinė pasakotoja - Tao, gyvenanti Kinijoje, 2098 metais, pasaulyje, kuriame nebėra bičių, žmonės patys turi apdulkinti žiedus rankomis, egzistuoja badas ir grėsmė žmonijos išnykimui.

Trys skirtingi laikotarpiai, žemynai ir žmonės, bet tai nė trupučio netrukdo skaityti arba įsijausti į knygą. Pradžia gal ir buvo kiek trikdanti, bet užteko poros skyrių, kad  įsivažiuočiau. Kas man patiko šioje knygoje? Pirmiausia, žinoma, bitės. Sužinojau daug naujų faktų apie jas, ko anksčiau tikrai nežinojau. Knyga net padėjo suprasti, kokie iš tikrųjų svarbūs šie vabzdžiai mūsų ekosistemai. Ar kada susimąstėte, kas būtų, jei nebeliktų bičių? Kas apdulkintų visus augalus? Be jų išnyktų didelė dalis augmenijos. Šias tris istorijas būtent ir jungia bitės, tačiau ir atskirai šių trijų veikėjų pasakojimai yra labai įdomus ir pamokantis. Apie praradimus - artimo žmogaus ir dvasios praradimus, kuriuos būtina įveikti ir gyventi toliau. Apie šias tris istorijas nenoriu nieko daugiau išduoti, galiu pasakyti tik tiek, kad jos visos kuo toliau skaitant darosi vis įdomesnės, visiškai nesudėtinga šokinėti nuo vieno skyriaus prie kito, neužsimiršta nei vardai, nei įvykiai. Tikrai labai įdomiai ir gerai parašyta istorija, kurią rekomenduoju. Sekantys žodžiai neturėtų nuskambėti, kaip knygos minusas, tiesiog, noriu paaiškinti, kodėl įvertinimas ne 5, o 4. Knyga tikrai labai gera ir visa kita, bet nebuvo kažkokio VAU, ar tokio gilaus susimąstymo, kai užbaigiau knygą. Ši knyga nėra tai, kas sukrėtė ar palietė mane, bet nepaisant to, tai tikrai puiki knyga laiko praleidimui, kai nesinori kažko sudėtingo, bet taip pat, nesinori švaistyti laiko paikai ir neįdomiai knygai.

1 komentaras:

  1. Ačiū dėka, kad aš sugebėjau susigrąžinti savo vyrą, visa tai atrodo kaip sapnas, kai tai įvyko, nes buvome išsiskyrę beveik metus ir tas laikotarpis buvo viena blogiausių mano gyvenimo akimirkų, nes aš labai myliu savo vyrą. Padėjau jam grįžti namo, kad būtų su manimi ir mano vaikais, bet jis atsisakė. Mano draugas Doris papasakojo, kaip ji sugebėjo susigrąžinti savo vyrą padedant rašytojui dr. Ajayi, nes jie išgyveno skyrybas, ji sakė, kad jis padėjo jai sugrąžinti taiką savo namuose. Aš neturiu kito pasirinkimo, kaip tik duoti rašytojas dr. Ajayi pabandė, parašiau jam savo „WhatsApp“ numerį: +2347084887094 ir paaiškinau jam dalykus. Jis liepė man būti ramus ir kai kuriuos dalykus, kuriuos reikėjo padaryti norint sugrąžinti namus, aš laikiausi jo nurodymų. Po trijų dienų burtų mano vyras grįžo namo laikydamas didelį meškiuką ir paprašė manęs atleisti už visas jo klaidas. iki šios dienos mano šeima buvo kupina meilės. Susisiekite su dr. Ajayi rašytoju šiandien. Jis turi visų gyvenimo problemų sprendimų, nebijokite savo problemų. Norėdami rasti ilgalaikį sprendimą, turėtumėte susisiekti su juo „WhatsApp“ telefonu: +2347084887094 arba el. Paštu: drajayi1990@gmail.com.

    AtsakytiPanaikinti